Alla inlägg under februari 2007

Av Angelika - 23 februari 2007 17:51

Denna veckan började med en tur till Ikea där inhandlades en sänglåda som blir en större bur till mina honor, tyvärr har jag inte orkat fixa färdigt den då jag på måndagkvällen började få feber, och har haft feber sen dess plus en kraftig förkylning, vilket även smittat resten av familjen. Imorgon kommer en chocolatebärande black tan hona från Danmark, vilket ska bli kul, Helena (Imargos) tar hem henne till sig tills jag blivit helt frisk och kan hämta henne. Jag som skulle inhandlat regmärken på utställningen imorgon också, har inte så många kvar...

Av Angelika - 19 februari 2007 14:08

Idag fick Soldis sin kull, jag hade hoppats på nån tecknad unge, men tyvärr blev det tre helsvarta ungar, två hanar och en hona. Mer info och bilder kommer i dagarna på hemsidan. Jag har bestämt mig för att köpa in till hona, sen får det dröja ett tag innan jag köper in fler. Har hittat en black tan hona som bär på chocolate, jag fick ju inte hem den chocolate tan honan från Norge, så då får det bli denna istället, får hem henne den 24 februari.

Av Angelika - 11 februari 2007 19:51

Idag fick jag så äntligen hem den satincrestade grey hanen Murphy, han ser mycket trevlig ut, bild kommer i veckan. Han fick bli burkompis med lille Milagro som bara är två månader, och jisses vad de jagade varann runt i buren. Verkade bli kompisar med en gång.Olga, som har gått med hane sen 8 december, har troligtvis fått hormonförändringar som gör att hon tappar päls utan att vara sårig, mjällig eller kliar sig samt att hon magrat lite trots att hon äter som vanligt, får väl se om hon repar sig och blir dräktig.

Av Angelika - 6 februari 2007 13:57

Nu har jag äntligen lyckats ta kort på de nyaste marsvinen oxå, de tre grå från tyskland samt den lilla chocolate magpie honan, (se fotona på min hemsida) tyvärr blev dom lite suddiga eller oskarpa då jag inte hade nåt bra ljus, så jag kommer att ta nya så småningom. Iallafall är jag mycket nöjd med de self grey jag fick hem från Tyskland de är riktigt trevliga i typen och har bra underfärg alla tre. Vad spännande det ska bli att få ungar efter dom senare i år. Hade gärna ställt ut dom i Kristianstad, men har inte fått hem reggen ännu, så tyvärr blir det inget med det... Men senare i vår och framåt sommaren kommer dom att visas på utställningarna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards