Alla inlägg under april 2007

Av Angelika - 29 april 2007 08:33

Igår körde jag hemifrån vid halv sju med 8 djur till utställningen i Rävlanda. Med mig hem hade jag bara 3.

Skulle visa Joline, Firun och Blitza, samt Helenas skinnyhona Afrodite. Hade dessutom med mig fyra leveransdjur som jag till sist lyckades få lämnat till rätt personer. Blitza var ju såld och flyttade till Kalmar efter utställningen, lycka till med henne!

Helenas skinny lyckades bäst av djuren jag hade med mig, hon blev BIS-9, grattis!!

Av mina egna gick det bäst för Joline som blev 1/2 self grey, fick 88 poäng och cert!  Firun, crested chocolate tan, fick bara 86 poäng, men är ju ljus  i underfärgen, men det var ändå kul att få henne bedömd, hon har ju iallafall bra teckning.

Av Angelika - 27 april 2007 22:18

Hela dagen har det varit diverse förberedelser inför morgondagens utställning i Rävlanda. Har fått hit ett antal leveransdjur, samt en av Helenas skinnyhonor som jag ska visa.

Dessutom har det blivit badning av de tre honor som jag själv ska visa. Nu är det snart dax för sängen så man är pigg och alert imorgon!

Av Angelika - 17 april 2007 09:58

Igår var det städtajm igen i burarna, vägde de två honar (Olga och Marunka) som går ihop med X-Ray, på en månad har Olga ökat från 770 gram till 1015 gram och är med all sannolikhet dräktig! Marunka hade "bara" ökat 100 gram den sista månden, men så har hon ju inte gått med X-Ray lika länge som Olga ännu. 

Av Angelika - 10 april 2007 10:34

Idag födde äntligen Sweet sin kull!!! Som man har väntat nu i flera veckor. Det blev iallafall en self chocolate hane, en self black hona och en chocolate tan hona! Bilder komer ut på min hemsida i dagarna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards