Alla inlägg under november 2007

Av Angelika - 28 november 2007 10:28

  • Är du religiös, på vilket sätt? Nej, inte så att jag tror på gud osv.
  • Tror du på övernaturliga krafter och andlighet? Brukar ju titta på "Det okända", och det är väl sånt jag tror på, att man efter döden kan på nåt sätt stanna kvar och vaka över de levande (eller iallafall hoppas jag det).
  • Har du sett/känt av något övernaturligt, vad? Nej , tyvärr inte.
  • Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion? Har googlat om detta ord, men det hjälpte inte så mycket... Är inte helt säker på vad som menas med det. Vågar inte riktigt svara på vad jag tror utan säger så här. Om man tror så blint på varje ord i bibeln och lever så blint efter det så kan det nog bli farligt
  • Vad tror du sker efter döden? Jag hoppas att man kanske får vaka över sina efterlevande. (och kanske busa lite...)

Av Angelika - 26 november 2007 19:15

Måste bara säga att det är såååå jobbigt att gå och vänta på dessa marsvinsungar som tydligen bara vägrar att titta ut. Springer ut och in ur marsvinsrummet hur ofta som helst varje dag men blir lika besviken varje gång för några som ungar syns aldrig till och de två honorna är mer eller mindre sprickfärdiga...

Jaja dom kommer väl när det är dax, snart hoppas jag!

Av Angelika - 24 november 2007 12:18

Har gjort en ny omröstning  idag, om vem du tycker ska vinna idol i år. Satt som vanligt och kollade på programmet igårkväll när Daniel åkte ut, och blev ännu mer övertygad om vem jag tycker ska vinna tävlingen. Jag tycker att Marie är den som är jämnast den som klarat av alla olika teman bäst. Visst hon påminner väl lite om Tina Turner i sitt sätt att röra sig på scen, men hon har en fantastisk röst tycker jag.

Amandas röst gillar jag oxå, (hon hade ju passat kanon att sjunga 4 non blondes låt Whats up!) men tycker inte att hon har samma bredd som Marie, ibland kan jag tycka att hon låter för hes och ibland lite falskt oxå. Sen Andreas i all ära, sjunger rocklåtar kanonbra, men tar i för kung och fosterland. Han har inte heller den bredden som jag skulle önska av en artist.

Nej, så om jag skulle välja hade Marie vunnit idol i år!


Å andra sidan så om man ser på vem som vann förra året, Markus som jag tyckte var helt rätt då, så har man ju inte hört så mycket av honom sen dess... Däremot Danny, Måns och Ola har ju kommit långt. Så oavsett vem som vinner så tror jag att vi kommer att få höra mer av Marie.


Kommentera gärna inlägget, alltid kul att höra vad andra tycker!

Av Angelika - 21 november 2007 16:03

I lördags såg jag att lila skinnytösen Vectra hade fått en knuta på halsen, hon var pigg och åt och verkade inte ha ont så jag blev inte så orolig. Ringde veterinären och har varit där idag och tömt hennes böld på äckligt var och fått antibiotika till henne, så nu ska hon nog bli bra igen.


Ännu inga ungar i burarna, längtar så efter små bebbar nu!


Av Angelika - 20 november 2007 15:33

Jag hade ju en omröstning om hurvida ni gillar skinny.


På tre veckor har 20 personer röstat och så här tyckte ni/dom:

25% (5 peroner) gillar inte rasen alls.

45% (9 personer) älskar rasen i alla färger

30% (6 peroner) gillar bara mörka skinnys


Har ingen ny omröstning igång just nu, men så fort jag kommer på ett bra ämne så kommer det en ny omröstning!


Av Angelika - 20 november 2007 15:25

  • Vad är ditt allra första minne? Skulle tro att det är när jag matar den hund vi hade då med gaffel... Jag satt på golvet vid hans matskål och Lakke satt snällt vid sidan om och blev matad av mig med gaffel. Kommer inte ihåg hur gammal jag var då, men skullle tippa på runt 5 år.
  • Hur såg din familj ut? Ja, inte till utseendet då förstås ;) Min mamma var ensamstående och jag har inga syskon, så det var jag och min mamma. Visserligen fanns min mormor och morfar ofta tillhands oxå.
  • Vad gillade du att göra när du var liten?  Jag lekte mycket med Barbie och mitt dockskåp då, sen kom även My Little Pony...
  • Hur skulle du beskriva dig själv som barn? Har för mig att jag var ganska blyg som barn. Annars var det en svår "fråga", vet interiktigt
  • Kommer du ihåg några viktiga händelser som format dig själv till den du är idag?  Nej, det gör jag inte. Tycker att jag kommer ihåg väldigt lite från min barndom, önskar att jag hade fler minnen...

Av Angelika - 19 november 2007 17:45

Idag har jag även kunnat konstatera att Joline är dräktig! Frågan är nu bara hur långt gången hon är och när det är dax... Först på tur borde ju iallafall Marunka vara som väntar self och crested grey bebbar, sen är ju då frågan vad som föds sen, ytterligare en kull grått eller choklad...

Vet garanterat att Firun kan föda tidigast 15 december, men när Joline kan tänkas föda har jag ingen aning om då hon ju gått med hane sen SM i juli. Frågan är ju oxå vem som är pappa Mailgro eller Elizar... Bytte ju hane till henne i två veckor och sen tillbaka till Milagro, men det ser vi ju när dom föds!


Så innan jul föds här alltså tre kullar, nu kan vi bara hoppas att allt går bra med honor och ungar. 

Av Angelika - 18 november 2007 12:23

Jag är fortfarande jättenöjd med gårdagen och otroligt stolt över min lilla Garanada!! Hon kommer då inte att säljas nånsin (hade ju det i tankarna ett tag...) Kollade lite på årets masrsvins sidan och såg att Joline låg på delad 10e plats på 165 poäng efter första halvåret, det har jag missat... räknade oxå på vad Granada har för poäng nu, det blev 190 poäng, så hon borde ju komma med bland selfarnas topp 10 kanske!


Uppdaterade hemsidan igår ändå, kunde inte låta bli.. Men det kommer nog några fler småändringar idag. Har några honor som jag kommer att sälja efter första kullen om allt går bra, någon som är redan reserverad mm.


Nu är det lite trist att det dröjer 2 månader innan nästa utställning. Men innan dess hoppas jag på att det ska födas 2 eller helst 3 kullar här. Bla Firun är jag jättespänd på vad hon får, Granada poppade ju ut i förra kullen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards