Alla inlägg under april 2008

Av Angelika - 27 april 2008 08:51

Igår var jag på utställning i Rävlanda, körde hemifrån strax innan 10, så jag hann mocka och sånt på  morgonen oxå! Väl framme startade utställningen i en rasande fart, med uppfödargrupper och strax efter skulle i princip alla mina tre djur jag hade med mig upp för tre olika domare samtidigt... Man skulle behöva klona sig ibland.


Lilla Irwa fick 87 poäng och blev 1 av 2.

La Sombra fick 87 poäng och blev 3 av 4. Slagen av sin kullsyster La Petite som hade samma poäng, men då inte är överbehårad som La Sombra (varför säljer man alltid "fel" djur?) Fast visst är det kul att kunna sälja bra djur oxå...

Slutligenhar vi osten Napoleon som blev 1 av 3 lakelands och blev dagens Bästa Ostandard!

Ganska nöjd med dagens resultat faktiskt.


Trots att utställningen inte kom igång och började förrän strax efter 13.00, så var den färdig redan 18.00 Helt underbart att va hemma i hyfsad tid (ca 21.00) Det tar ju trots allt ca 2,5 timme att köra plus ett stopp på McD för att äta.

Av Angelika - 25 april 2008 14:31

Har tagit bilder på de två ungarna i Commas kull som är pigga, den sista lilla honan tror jag tyvärr inte kommer att klara sig... Sätter in bild på hanen här, bild på båda kan ni se på hemsidan (som jag oxå uppdaterat idag, lite överallt)!


Känns ganska skönt att jag bara har Irwa att fintrimma och bada inför utställningen i morgon, dessutom behöver jag inte köra hemifrån förrän kvart i 10 på förmiddan, hur ofta händer det när man ska på utställning?


Av Angelika - 25 april 2008 07:44

Igår födde Comma sina bebbar. Om hon blivit parad första dagen, så födde hon på 68e dygnet. Det blev 4 st, en stor dödfödd hona, och tre levande 2 honor och en hane. Den ena honan är lite klen, så vi får se hur länge hon hänger med, hon har dessutom en golden fläck i nacken...

Bilder på de små grå kommer så småningom... har fullt upp idag, och utställlning i morgon ju, så vi får se när jag får en liten lucka till fotografering av de små  liven.


Av Angelika - 23 april 2008 21:52

"Stallets" stolthet SCH Narnias Granada klarade sig inte. Hon dog i toxicos, hade två små döda foster i sig som togs bort med kejsarsnitt, hon dog ca 5 timmar efter operationen.


Känns nästan som om jag inte ska hålla på med choklader, eftersom det ofta går fel med just dom...

Av Angelika - 23 april 2008 09:05

Granada är sjuk... Min lilla chokladpralin...

Troligtvis är det nåt i munnen, kanske nåt med tänderna, eftersom hon är blöt på hakan, kan inte själv se nåt, så jag får åka in till veterinären, ska va där nu på förmiddan 11.10

Såg igår kväll när jag skulle ge dom mat att hon satt och hängde i ett hörn och var lite kladdig på hakan, men då var ju klockan ca 22.00 så jag fick ju vänta till nu på morgonen innan jag fick tag i veterinär.


Jag har ju inte hennes mamma kvar heller, hon dog ju för mig i samband med sin andra kull, så jag vill verkligen inte förlora Granada nu... Snyft!

Av Angelika - 20 april 2008 09:27

Igår var man ju på utställning i Kristianstad, jag fick ju bara med mig tre djur, och är väl hyfsat nöjd med resultaten...

Irwa, self grey junior, fick 88 poäng.

La Sombra, skinnyjunior, fick 85 poäng.

Napoleon som ställdes i Ost blev 3 av 6.


Det blir ju samma tre djur nästa helg i Rävlanda, får väl se om det kan gå liiite bättre för Irwa då, kanske man kan få ett sånt där guldigt elller silvrigt klistermärke...


Har nu bestämt mig för att behålla den ena lilla choklad lakelandhanen som föddes förra veckan och så snart Napoleon lämnat ett par kullar här hemma kommer han att bli till salu istället! Så intressenter kan höra av sig, han bär på satin och grey.

Av Angelika - 18 april 2008 22:49

Jag hade ju anmält fem djur till utställningen i morgon, men kommer bara att ha med mig tre av dom, då både Kardinal och Päronskrutten har fajtats, vilket resulterat i några små sår/sårskorpor på dom var... Ja, så var det med det, så nu blir det bara Irwa (self grey junior), Sombra (skinny junior) och Napoleon (ostandard) som följer med.


Ja, det blir ju inte så många att bada nu då iallafall, får ju se det positiva i det hela...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards