Alla inlägg under november 2008

Av Angelika - 29 november 2008 13:56

Igår fick vi hem foton från senaste filmrullen, där fanns ju då bilder från i somras oxå... Bilder som jag glömt bort att vi tog.

Bla några som min sambo tog på mig och Feldon, verkligen jättefina bilder när jag rider i paddocken. Nu ville jag ju få in dom i datan oxå, så jag försökte helt enkelt fotografera dom med min mobilkamera, och resultatet blev rätt okej! Lägger in dom bilderna här.


Saknar lille Feldon!


Av Angelika - 23 november 2008 18:39

Då har jag uppdaterat hemsidan med bilder på senaste kullen, utställningsresultaten, till salu sidan samt kullplaneringen (tyvärr glömde jag att ta en bild på min lånehane när jag fotograferade småttingarna, så bild på honom kommer...)


Melindas ena hane är liten och ruggig och tror nog inte att han klarar sig faktiskt, han har gått ner ganska mycket i vikt oxå, men båda honorna ökar på ganska bra i vikt och de andra två hanarna växer oxå hyfsat, så dom ska nog klara sig!

Lägger in bilder på två av Melindas ungar här, först honan

Xantippa


Sen har vi den ena hanen

XLNT


Av Angelika - 23 november 2008 12:35

Igår var det då utställning strax utanför Hässleholm. Jag hade med mig Nova som blev 2/2 i championklass med 88 poäng och ck, Tolstoy fick 86 poäng och Twiggy fick 88 poäng och blev birj-r med cert.

Har skickat iväg anmälan till Västerås och då anmält Twiggy & Tolstoy, otroligt tacksam för att du, H, ställer upp och tar med och visar dom åt mig!


Jag fick med mig en self chocolate lånehane hem från Muffes, Cross Checking, som nu får gå med mina två championhonor Nova och Juneau. Han är dansk import med 100 % holländsk stam! Så det är jättekul att få helt nytt blod och jag är mycket tacksam för förtroendet att få låna honom fram till 17/1!


Twiggy kommer att stanna!


Nougat kommer att bli till salu så fort jag kan konstatera att Yambalaya, som han nu går med, är dräktig.


Alla Melindas 5 ungar lever fortfarande, så jag håller mina båda tummar på att dom kommer att klara sig fortsättningsvis oxå, får hålla koll på vikten på dom och ev stödmata lite! Den lilla rätt tecknade honan i kullen kommer jag troligtvis att behålla och hon utvecklas väl! Detta är min X-kull så dom kommer att heta: Xantippa, Xalapa, Xerxes, XLNT & X-it.


Av Angelika - 22 november 2008 20:29

Man kan ju inte låta bli att skratta...

Av Angelika - 21 november 2008 16:03

Ja, nu är det äntligen på G! Lilla Melinda håller för fullt på att klämma fram sina små. Tyvärr har hon inte riktigt ro till att sitta stilla utan går runt och äter lite hö och sen tillbaka till den unge hon än så länge klämmt fram. Spännande att se vad det hela ger i slutet!

Av Angelika - 18 november 2008 12:57

Nu är det minsann färdigtrimmat inför lördag. Så himla skönt! Så då ska bara de tre djur jag tar med och visar badas, samt eventuellt om jag tar med nåt saludjur. Van Tan och Juneau stryker jag, Juneau hade ju redan till Reftele pälsat på sig rejält, så inte heller nu har jag haft ork att trimma ner henne, det får bli utställningspension för henne nu. Van Tan har jag glömt att bada... gjorde ju det även inför Refteles, så då blev han inte badad alls, tänkte att jag skulle badat honom senast i helgen som var, men mitt minne är inte så långt tydligen. Han kommer att bli alldeles för mjuk om jag badar honom så tätt på.


Nova följer iallafall med som champion! Hon var nåt så otroligt lättrimmad, bara några väldigt få långa strån, inga vita strån heller har jag sett.

Twiggy och Tolstoy var oxå lättrimmade, i och för sig lång päls, men dom ör ju så unga att det var bara sån där babypäls som lätt släpper.

Tolstoy har (enligt mig iallafall) perfekt teckning! Fina ögonringar, bra sticklingar på sidorna, stora öronprickar som tyvärr täcks lite av cresten, men jag försöker trimma den som bra jag kan. Ska bli så spännande att se vad dommaren tycker på lördag! Men jag har stora förhoppningar på honom inför framtiden!

Av Angelika - 15 november 2008 16:00

Nu är det snart en hel vecka sen jag skrev sist, men veckan som varit nu har bara sprungit iväg... I måndags fylde min morfar 80 år, och sen har jag jobbat tisdag-fredag, så nu är jag ledig några dar och jobbar bara onsdag och torsdag nästa vecka. Skönt!


Min förhoppning nu är att det ska bli nåt så när fint väder, känner mig faktiskt lite småsugen på en liten skrittrunda... Har för övrigt lagt ut en liten annons på min stora häst nu, får se vad man får för seriösa svar. Jag tycker ju bara att hon borde hamna hos nån som har mer tid för henne, synd att hon bara ska gå i en hage...


I marsvinsrummet är det stiltje, väntar nu på att Lilla Melinda som ju är högdräktig nu ska föda.

Av Angelika - 9 november 2008 16:13

Efter en del letande på nätet har vi nu kommit fram till att vår son Anton på 7 år har barnmigrän... Har väl haft ca 4 anfall sen i somras nån gång (kommer ju inte ihåg exakt när) och varje gång har det varit likadant.

Det liksom flyger på honom, han kan va hur pigg som helst och rätt som det är klagar han på huvudvärk och ganska snart (inom en timme) kräks han och blir sen jättetrött och somnar. Han sover hårt ett par timmar och när han sen vaknar är han lika pigg som innan huvudvärken kom.

Första gången det hände trodde vi att han hade fått hjärnskakning.


Ni som läser detta kankse vet mer om detta med barnmigrän, coh har några tips och råd!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards