Alla inlägg under april 2009

Av Angelika - 26 april 2009 07:37

Lite om gårdagen då.


Resultatmässigt blev det sådär:
Narnias Twiggy, crested chocolate, blev BIR med cert och är nu champion!

Narnisas Zymbal, nonself chocolate fox, som på sina andra tre utställningar alltid fått cert eller ck fick igår nöja sig med 86 poäng...

Baby Angels Päronskrutt, crested grey, fick 87 poäng.


Nästa utställning blir Bäckebo 16 maj, då har jag bara med Skrutten och Zymbal då Twiggy nu sattes med hane. Ser fram emot en trevlig resa ihop med Helena, Anna och Annelee!


Ett helt gäng flyttade härifrån och ett litet gäng flyttade i hit.

Bla flyttade det ju hit två self black honor som enligt bilderna jag fått skulle vara ganska lätta att se skillnad på, men jag tycker att dom ser precis likadana ut... så jag vet inte vem som är vem... får väl försöka granska dom lite närmre idag... Den enda skillnaden jag kunde hitta på dom igår var 100 gram på vågen. Men dom är väldigt fina och typade så kanske att man kan prova att ställa ut dom nån gång efter kull i sommar/höst.

Grey honan som flyttade hit är jättemörk (inget för utställning alltså)! Men det kan ju vara bra till mina som är lite ljusa, så i slutändan kanske man kan få några ungar med bra färg! Hon landade hos Skrutten ich hans två andra damer :)
En liiiten chokladtös flyttade oxå hit igår, väldigt ljus, men det är ju oxå efter en pet-parning så jag hade väl inte räknat med nåt utställningsdjur, utan var ute efter obesläktat choklad bara.

Så fick jag oxå lånat hem en snygg crestad black fox hane av Anja, Sch Nch Dkch Duettens Snowshoes. Han går nu med de två svarta honorna jag fick hem igår, så jag hoppas på fin fina bebbar där!

Av Angelika - 24 april 2009 20:35

Så då var man färdig med alla möjliga förberedelser inför utställningen imorgon.

Bilen är packad med dricka och morötter, hoppas bara att jag får plats med transporterna oxå... Alla djuren är badade och transporterna är förberedda.

Imorgon flyttar Zack, Undine och Candy till Norge, Miranda flyttar till sitt nya hem hos Christel och Yamba flyttar oxå. Hem kommer en liten chokladtös, en greyhona och två self black honor. Sen får jag dessutom hem en black fox hane som jag får låna av Anja till de två svarta honorna!


Återkommer imorgon kväll med resultaten...

Nu ska jag hålla kväll!

Av Angelika - 22 april 2009 16:12

...på att jag hade fel.

Det var ju bara en svart i kullen, crested balck tan honan som är väldans undertecknad. Alla andra är choklader (tycker faktiskt att det är lite underligt att det blev TRE choklader i kullen...).

Så de två ottrarna är alltså choklad ottrar!

Alla är lite över tecknade, framförallt honan då som nästan har helt gula tassar. Men ack så söta! Se själva...


Av Angelika - 22 april 2009 08:27

Så då födde även black ottern Eliza sin kull på 4 ungar, 2 honor & 2 hanar!

Det blev lite blandad kompott, alla är crestade, hade väl hoppats på nån utan crest men men. En liten överraskning var en liten choklad i kullen, så då kan jag konstatera att Eliza bär på choklad!


Så resultatet blev alltså:
Crested chocolate tan hane, helt ok tecknad

Crested black otter hane, helt ok tecknad

Crested black otter hona, väldans övertecknad

Crested black tan hona, väldans undertecknad.


Alla kommer att bli till salu!

Bilder kommer...

Av Angelika - 19 april 2009 21:33

Här är en liten bild på otter hanen efter Alabama-Tolstoy.

Han ser mycket trevlig ut (om man bortser från hans lilla öronveck...) så han är på standby tillsvidare.

Bild på båda två ser ni på min hemsida!


Narnias Alcantor


Av Angelika - 19 april 2009 08:52

Ja så damp den ner till slut, den första kullen för i år!

Det blev teddyhonan Alabama som födde först, pappan tilll kullen är "min" crestade black tan hane Tolstoy, så det är släthåriga teddybärare.

Det blev 2 stora ungar som vägde 123 resp 133 gram. En nonself black tan hona och en crested black otter hane.

Bilder kommer senare idag eller imorgon (om jag kan hålla mig från att fota så länge...)

Av Angelika - 17 april 2009 11:09

Igårkväll var jag och kollade när min kära vän Marika red lektion, på en liten häst som jag verkligen gillade att se på, hade nog dessutom tyckt att han var jättekulig att rida, iallafall sa Marika att han var  min typ av häst :) tyvärr har jag inte riktigt tid eller råd att börja träna så, dessutom har jag ju Ruzona här hemma som skulle behöva hållas igång till hon blir såld...


Iallafall filmade jag lite och så här ser den ena lilla snutten ut. Visst ser han trevlig ut!


Av Angelika - 17 april 2009 11:01

Idag har jag klämt och kännt på några av de honor som förhoppningsvis skulle va dräktiga, men kunnat kostatera att endel nog inte är det trots allt...


Yamba som ju gått me flertalet hanar sen jag fick hem henne förra sommaren är troligtvis inte dräktig nu heller, så där ger jag nu upp!

Java som blev dräktig snabbt förr gången kändes inte dräktig hon heller så henne satte jag ner till Nougat igen.

Irwa som jag tycker har varit dräktig kunde jag inte heller känna nåt på så hon åkte ner till Skrutten igen så får vi se vad som händer.


Däremot är både Liselott, Alabama och Eliza dräktiga och stooora, så där kommer att komma bebbar iallafall (om nu allt går bra vill säga).


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards