Alla inlägg under maj 2009

Av Angelika - 29 maj 2009 11:05

Om nu alla transporter går att lösa så som det är tänkt, så kommer det att dyka upp ett gäng self chocolate här under sommaren =)

Först en liten hona från Sitanes uppfödning i Dk, sen är det två honor från Finland samt en hane med hel engelsk stam från Natalia (Hello Piggy).

Det ska bli väldigt spännande och roligt med dessa nya choklader!

Av Angelika - 28 maj 2009 15:17

Idag fick jag ett mms från Cairos hingsthållare. En liten bild där betäckning pågår! Så nu hoppas vi att det blir nån betäckning till under brunsten och att det tar sig såklart.

Nu är det spännande!!! =)

Av Angelika - 28 maj 2009 15:16

Finesse klarade sig inte själv heller...

Av Angelika - 27 maj 2009 10:01

Kommer ut till marsvinen nu på morgonen, och får se det...


Finesse har kastat sin kull... på fyra ungar...  :(

Av Angelika - 20 maj 2009 17:26

Idag var vi (jag & Marika) iväg och lämnade mitt lilla sto Ruzona hos hingsten Cairo 869, det är en mycket trevlig och fin hingst och jag hoppas att kombinationen Cairo X Ruzona kommer att bli lyckad!.


Så nu hoppas vi att hon kommer in i brunsten som hon ska och att betäckningen går som den ska. Det är väldigt spännande nu att se hur det går...


Tog ett gäng bilder på Cairo när vi var där och lämnade henne, här ser ni en av dom resten ser ni på min pixbox-sida


Av Angelika - 16 maj 2009 19:59

Idag har jag varit i Bäckebo på marsvinsutställning. Det var en mycket trevlig tripp ihop med Helena, Anna och Annelee!

En liten utställning med endast drygt 70 rasdjur anmälda.

Zymbal fick 87 poäng på sin första utställning som senior (har ju två juniorcert innan...)

Skrutten fick sitt andra cert och blev Bir-r.


Kommer att anmäla några djur till SM första helgen i juli, men dessvärre kan jag inte åka dit själv så snälla Anna erbjöd sig att visa dom åt mig!

Tack, tack vännen :) 


Annars blir nästa utställning för mig dubbeln i Hässleholm den 18-19 juli!

Av Angelika - 16 maj 2009 19:55

Jaghar ändrat planerna när det gäller Ruzona lite.

Det kommer att bli naturtlig betäckning med Cairo 869 vid nästa brunst!

De föl som föds nästa år efter honom kommer ju att få gröna papper, och eftersom han är betydligt billigare änn Biggles har jag bestämmt att så får det bli! Dessutom tycker jag nog att Cairo är en snyggare hingst (iallafall enligt dom blider jag sett på de båda hingstarna), har även läst att han nedärver sitt fantastiska och lugna temperament, och att det blir trevliga allroundhästar!


Av Angelika - 12 maj 2009 19:43

Idag har jag haft ut veterinär som gjorde en grundlig gynundersökning på Ruzona, och hon sa att allt såg helt normalt ut, inget som skulle tyda på att hon inte kunde bli dräktig och få föl. Så vi hoppas helt enkelt att där inte är nåt annat som kan störa.

Nu hade hon ju nyligen gått ur sin brunst, för ca 5-8 dagar sen, så vi får invänta nästa brunst, dvs jag får ta henne till och från Christian i Troedsberga och kolla var hon är i sin brunst med ultraljud eftersom hon inte visar några brunsttecken annars...

Sen har jag nog bestämt mig för att jag seminerar med Biggles 1015. Och hoppas på en liten fölis till nästa sommar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards