Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Angelika - 22 oktober 2007 20:48

Såg på några andra bloggar att (bla KizBaz blogg) att de var medlemmar i Tjejsnack, och fick frågor att svara på varje vecka. Jag tyckte att det var kul att läsa alla svaren så då ville jag oxå gå med i Tjejsnack och svara på frågorna (intressant läsning eller inte... bedöm själv).


  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
  • Ja, man behöver ju inte försöka förändra världsmiljön,men småsaker i sin närmiljö tycker jag att man göra aktivt.

  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
  • Nej, det gör jag tyvärr inte, tänker mest på att varan ska vara billig.

  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
  • Eftersom jag bor på landet så måste jag i vilket fall som helst starta bilen och köra till en station om jag ska någonstans, och ofta ska jag uträtta lite större ärenden och måste då ha bilen att lasta i.

  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
  • Till barnen som växer fort och inte hinner slita ut kläderna köper jag gärna secondhand om kläderna fortfarande är fräscha. Köper gärna saker och prylar på second hand.

  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
  • Ja, sopsortera, välja åka kollektivt om man har möjlighet eller kanske samåka, inte ta bilen i onödan utan försöka uträtta många ärenden samtidigt, inte köpa flaskvatten mm. Det finns oändligt mycket man kan göra, kommer tyvärr inte på så mycket mer just nu.


    Av Angelika - 22 oktober 2007 17:06

    Oj, vad det var längesen jag skrev nu!


    Det är en liten svacka här hos Narnias just nu, fattar inte varför mina två grey honor inte vill bli dräktiga, kanske min hane som är steril... Får väl försöka byta hane snart och se vad som händer.


    Idag har jag handlat en pall spån för 35 kr balen, köpt två säckar morötter samt hästmat (salza mix och lusern) sen var det dax att städa hos marsvinen och kikade på hur mycket där var att trimma på mina små flickor. Det är helt otroligt vad det växer, det är ju bara två veckor sen dom trimmades inför Skivarp och nu var där jättemycket igen! Visste att dom behövde trimmas, men inte att där skulle va så mycket.

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
    1
    2
    3
    4 5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24 25
    26
    27 28
    29
    30
    31
    <<< Oktober 2007 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards