Alla inlägg den 9 november 2008

Av Angelika - 9 november 2008 16:13

Efter en del letande på nätet har vi nu kommit fram till att vår son Anton på 7 år har barnmigrän... Har väl haft ca 4 anfall sen i somras nån gång (kommer ju inte ihåg exakt när) och varje gång har det varit likadant.

Det liksom flyger på honom, han kan va hur pigg som helst och rätt som det är klagar han på huvudvärk och ganska snart (inom en timme) kräks han och blir sen jättetrött och somnar. Han sover hårt ett par timmar och när han sen vaknar är han lika pigg som innan huvudvärken kom.

Första gången det hände trodde vi att han hade fått hjärnskakning.


Ni som läser detta kankse vet mer om detta med barnmigrän, coh har några tips och råd!

Av Angelika - 9 november 2008 08:48

Jag blev för en gångs skull färdig med utställningsförberedelserna ganska tidigt på kvällen i fredags, tror hon var ca sju - halv åtta... Hann iallafall duscha oxå innan vi tittade på Idol, och efter det tittade vi på Singing Bee och sist tittade vi på Doobidoo som vi hade spelat in. Märks det att vi gillar musikprogram av olika slag???

Iallafall valde jag att inte ta med Juneau, hennes päls hade växt nåt helt otroligt så jag orkade helt enkelt inte trimma henne. Nova däremot var superlätt trimmad, hade växt ytterst lite och tack vare det blev hon ite flammig heller (kanske skulle ta sig i kragen och underhållstrimma henne nu fram till Hässleholm).


Så igår körde jag hemifrån starx efter 6, behövde inte köra längre än 5 km, till skåneporten, där jag mötte upp Åsa och Marica, även Helena kom och lämnade några djur som vi tog med oss. Det var så skönt att för en gångs skull slippa köra!

Vi var framme i Reftele starx efter 8 och fick checkat in alla djuren. Jag hade en mycket tevlig dag, de fyra djur vi ställde åt Helena fick alla cert eller ck. Min chocolate otter Nova fick sitt avgörande cert och är nu champion!!!

På eftremiddan fick jag lära mig lite nya saker när jag satt domarsekreterare åt Anniken, bla om abbysar som jag inte har en aning om, kul!


Idag väntar jag på några som ska hämta marsvin, sen är det ju farsdag oxå!

Nä, dax att fixa morgonbestyren, man fick ju sovmorgon idag ända till 8.40, så jag har inte varit vaken mer än 20 minuter... men nu får jag allt ta och släppa ut hästarna, tror Ruzona står och trampar i boxen och vill ut!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards