Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Angelika - 11 maj 2008 10:20

Precis efter jag hade skrivit i bloggen i morse, gick jag in för att kolla till djuren. Både gamla rextanten Tammie och lilla Quadriga låg döda i buren... Det var väl inte helt oväntat, Tammie blev 4,5 år, såg för ett par dar sen att hon började bli lite hängig och igår morse andades hon häftiagre och mer ansträngt. Lilla Quadriga växte inte, höll sig konstant på 65 gram de sista 5 dagarna, så jag undrade egentligen hur länge hon skulle hänga med.

Lite tråkigt bara att dom skulle välja att sluta sina dagar samtidigt...



Av Angelika - 11 maj 2008 08:55

Ja, nu har vi alltså konstaterat att Narnias Nova är chocolate otter, och gissa om jag är överlycklig!!!

Mailade registratorn då jag ju måste omregistrera henne eftersom jag först i princip bara antog att hon var tan, fast jag tyckte att hon såg otter ut, och reggade henne som det. Jag har ju aldrig sett en choklad otter så jag skyller på det. När jag så fick mailet med hennes ny reg så ser hon ut att vara den andra choklad ottern som är registrerad i Sverige. Ja, jag vet inte varför just jag fastnar för dom ovanliga varianterna...


Iallafall så bad jag min kära sambo om hjälp med att fotografera även magarna på Nova och hennes syster Novaja, då det ju är lättare att se färgen där. Vilka små gosiga magar, och visst är det snyggt med en ottemage!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards