Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Avslutningsvis (tror jag).

Av Angelika - 17 april 2009 10:41

Trodde faktiskt att jag skulle få fler reaktioner på mitt tidigare inlägg, men tror oxå att det är ett känsligt ämne...


Skulle vilja avsluta det hela med att säga att det är ju min hobby och det är självklart att jag räknar med att det kostar pengar (det gör ju alla hobbies) detta handlar ju inte om hurvida vi uppfödare ska kunna tjäna pengar och få nån "vinst", eller ha råd att fortsätta med vår hobby, utan detta handlar ju om värdet på ett djur, för oavsett vad det handlar om för djur så har dom ju ett värde i pengar. Alla rasklubbar när det ex gäller hund och häst har ju riktlinjer för vad djuren "borde" kosta, eller en rekommenderad prislista som det oxå kan heta, sen innebär det ju inte för den delen att alla tar just det priset... Tänk på en hunduppfödare tex, det är ju inte så konstigt att en renrasig hund med meriterade föräldrar kan kosta åtskilliga tusenlappar, för tänk på vad det kostar att få fram dessa djur och det måste ju räknas in i priset på en valp, eller ett föl för det delen. Så varför kan man inte räkna in samma när det gäller marsvin, det handlar ju om betydligt mindre summor ändå.

Kankse bara skulle tillägga vad jag själv för tillfället anser att ett marsvin borde kosta som definitiv avslutning på detta ämne.

500 kr tycker jag är en rimlig summa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 4 december 2009 18:00

Har glömt att meddela här att jag bytat till en anan blogg... För att följa min blogg fortsättningsvis gå in på följande adress http://djurblogg.narnias.se ...

Av Angelika - 2 oktober 2009 11:07

Ja, jag tycker att det är ganska fantastiskt att jag är så långt redan med förberedelserna inför utställningen imorgon. Igår när jag städade burarna passade jag på att fixa iordning transporterna, och nu på förmiddan har alla 8 djuren som ska med tri...

Av Angelika - 29 september 2009 11:27


Jag har tagit en kullbild på min senaste chocolate tan kull oxå! Så här är de tre pojkarna tillsammans. Från vänster: Gaspadin, Gazpon, Gaspari.    ...

Av Angelika - 28 september 2009 17:45

... är man allt ganska sliten, fick inte så mycket sömn. Men jag har haft jättekul med alla vännerna före, under och efter utställningen.   På lördagen fick min chokladfox hona Zymbal sitt avgörande cert och blev svensk champion, och min black ta...

Av Angelika - 25 september 2009 13:55

De sista dagarna har det varit fullt upp. Fixat med förberedelser inför dubbelutställningen i helgen, så nu är det nästan helt klart! Det enda som just nu (då det är 4 timmar kvar till vi ska köra) återstår är att bada de två leveransdjuren, plus a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards