Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Angelika - 2 maj 2009 08:33

Igår red jag min egen häst Ruzona i paddocken, ca 20 minuter, för första gången på mycket länge. Överhuvudtaget var det nästan 4 månader ser jag red henne sist och då var det en liten skrittrunda i skogen bara. Men på bana har jag inte ridit henne på ca 1,5 år... Det gick väl så där, jag hade iallafall kul och ska försöka ta mig i kragen och rida henne i paddocken 1-2 dagar i veckan, sen rids hon ju ut i skogen av medryttare förhoppningsvis ca 2 dagar i veckan. Så ska hon nog komma igång ordentligt ganska snart!

Efter att jag ridit lite i paddocken tog Marika en liten sväng i skogen, hoppade det lilla diket som vi hoppade med Feldon oxå, jag, hon är alllt en lite vass häst att hoppa med i skogen iallafall. På ridbanan däremot är hon som ett litet lamm...


Marika filmade lite när jag red i paddocken, ett litet klipp kommer här:
(ja, jag vet, finns många saker att kommentera, ner med knäna och hälarna, upp med handen och korta tyglarna, upp med blicken och räta upp ryggen mm... Men det gick ändå helt ok för att vara ringrostig, både ryttare och häst).


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards