Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Angelika - 6 juli 2007 18:14

Ja, det är så han kommer att heta den lille lakeland black tan hanen, fick låna en bild på honom att visa, så här kommer den, måste ju bara få visa hur söt han är!


Av Angelika - 6 juli 2007 08:52

För er som kanske inte är så insatta i det, så är lakeland  detsamma som skinnybärare och bär alltså på anlaget för skinny.


Igår fick jag syn på en alldeles bedårande liten hane, som jag tyvärr inte kunde motstå, en liten lakeland hane i black tan teckning, verkligen i det närmaste perfekt tecknad. Då det är just den teckningen jag är ute efter att få fram i skinny, så passar han ju perfekt in i min avel. Får inte hem honom förrän i september när det är nordiska, men det gör inte så mycket, den som väntar på nåt gott...

Kommer att få bilder skickade på honom efter hand som han växer, så såsmåningom kommer jag att lägga ut nån bild här!


Har läst på lite och lärt mig att vid parning lakeland/lakeland får man25% skinny, 50% lakeland och 25% som  inte bär anlaget (detta helt teoretiskt sett alltså, kan ju ha tur och få annan fördelning oxå).  Dessutom vid parning lakeland/"vanligt" så får man 50% lakeland och 50% "vanliga". Eller vanliga och vanliga, de bär iallafall inte anlaget för skinny. Detta innebär ju att jag även kan para honom med mina nonself tan honor och även få rastypade nonselfar, och det är ju kanon!


Iallafall så kommer det att bli endel avels- och utställningsdjur till salu under sensommaren/hösten för att inte få ett alldeles för stort antal djur här hemma, har redan nu bestämt mig för några som jag lagt ut på salusidan, som kan tingas för senare leverans.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards