Alla inlägg under maj 2008

Av Angelika - 11 maj 2008 08:55

Ja, nu har vi alltså konstaterat att Narnias Nova är chocolate otter, och gissa om jag är överlycklig!!!

Mailade registratorn då jag ju måste omregistrera henne eftersom jag först i princip bara antog att hon var tan, fast jag tyckte att hon såg otter ut, och reggade henne som det. Jag har ju aldrig sett en choklad otter så jag skyller på det. När jag så fick mailet med hennes ny reg så ser hon ut att vara den andra choklad ottern som är registrerad i Sverige. Ja, jag vet inte varför just jag fastnar för dom ovanliga varianterna...


Iallafall så bad jag min kära sambo om hjälp med att fotografera även magarna på Nova och hennes syster Novaja, då det ju är lättare att se färgen där. Vilka små gosiga magar, och visst är det snyggt med en ottemage!


Av Angelika - 9 maj 2008 10:54

Vad jag har grubblat över vilken färg Nova egentligen har... Ljus tan eller otter? Jag har ju aldrig nånsin sett en otter "live", inte vad jag kan komma ihåg iallafall, så jag kan ju inte var helt 100 på om hon är det eller inte. Men idag tog jag lite nya bilder på Nova och hennes syster och nu måste jag väl ändå kunna va säker på att Nova faktiskt är otter...eller???

Vad tror ni? Nova är den till höger!



Av Angelika - 3 maj 2008 22:12

Lilla Quadriga blir bara piggare och piggare för varje gång jag går in och stödmatar henne, nu försökte hon tom hänga på de andra två greyungarna som är en vecka gamla nu!

Jag hoppas, hoppas , hoppas att hon klarar sig nu! Tror dessutom att hon kan bli riktigt fin och få en kanonbra utställningskarriär.

Av Angelika - 3 maj 2008 10:18

Ja, nu får jag bara hoppas att det fortsätter gå på rätt håll med denna lilla madame. Hon håller fortfarande födelsevikten på 75 gram, men då hon fortfarande är lite ostadig hjälper jag till med stödmatning på dagarna.

Detta blev ju min enda heltyska kull som jag hoppades en hel del på.

Här kommer iallafall en bild på lilla Quadriga som trots allt verkar pigg!

Hon är otroligt söt med stora fina ögon och mycket trevlig typ.


Av Angelika - 2 maj 2008 11:39

Ja, Joline fick då sin kull igår. En levande  och tre döda, de döda hade hon knappt packat upp ur fosterhinnorna... Hon har ju fått en kull innan som hon klarade galant, så varför hon inte packat upp dessa tre vet jag inte. Men en liten levande unge blev det iallafall, och en hona till på köpet! Så OM hon klarar sig kommer hon att stanna här.


Den lilla honan efter Comma som föddes förra veckan har en liten vit prick i ögat, den hade hon redan när hon föddes. Har ingen aning om vad det kan va. Lägger in bilde på det här, så kan väl ni som har en gissning komma med den?!

Av Angelika - 1 maj 2008 22:33

Skulle precis gå in och ge marsvinen kvällsmat (fick ett helt lass gräs, maskrosblad och kirskål till middag) och ser att Joline krystar fram den första ungen och började tvätta den! Nu ville jag inte störa, så jag väntar en stund innan jag går in och ger dom, oh vad jag är nyfiken, hoppas på ett gäng töser nu!

Mer info kommer imorgon när ungarna är torra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards