Alla inlägg under november 2008

Av Angelika - 9 november 2008 08:48

Jag blev för en gångs skull färdig med utställningsförberedelserna ganska tidigt på kvällen i fredags, tror hon var ca sju - halv åtta... Hann iallafall duscha oxå innan vi tittade på Idol, och efter det tittade vi på Singing Bee och sist tittade vi på Doobidoo som vi hade spelat in. Märks det att vi gillar musikprogram av olika slag???

Iallafall valde jag att inte ta med Juneau, hennes päls hade växt nåt helt otroligt så jag orkade helt enkelt inte trimma henne. Nova däremot var superlätt trimmad, hade växt ytterst lite och tack vare det blev hon ite flammig heller (kanske skulle ta sig i kragen och underhållstrimma henne nu fram till Hässleholm).


Så igår körde jag hemifrån starx efter 6, behövde inte köra längre än 5 km, till skåneporten, där jag mötte upp Åsa och Marica, även Helena kom och lämnade några djur som vi tog med oss. Det var så skönt att för en gångs skull slippa köra!

Vi var framme i Reftele starx efter 8 och fick checkat in alla djuren. Jag hade en mycket tevlig dag, de fyra djur vi ställde åt Helena fick alla cert eller ck. Min chocolate otter Nova fick sitt avgörande cert och är nu champion!!!

På eftremiddan fick jag lära mig lite nya saker när jag satt domarsekreterare åt Anniken, bla om abbysar som jag inte har en aning om, kul!


Idag väntar jag på några som ska hämta marsvin, sen är det ju farsdag oxå!

Nä, dax att fixa morgonbestyren, man fick ju sovmorgon idag ända till 8.40, så jag har inte varit vaken mer än 20 minuter... men nu får jag allt ta och släppa ut hästarna, tror Ruzona står och trampar i boxen och vill ut!!!

Av Angelika - 7 november 2008 09:35

Känner sig allt lite sliten idag...


I onsdags blev jag ett år äldre och fick städa lite här hemma innan vi fick besök på eftermiddan. Igår var vi en tur upp till Ullared, med min mamma och mormor. Anton och Ella lämnade vi hemma hos morfar under tiden. Vi körde hemifrån vid 10 när vi var färdiga med eldning och stallet, sen var vi hemma igen vid åtta tiden på kvällen.


När vi kom hem kikade jag in hos marsvinen och det blev som jag befarat, båda Jollans honungar hade dött...


Idag ska jag handla lite hästfoder, köpa en ny jacka till Theo som vi inte hittade nån igår, och sen är det ju lite utställningsförberedelser att fixa.


Kommer väl att vara extra sliten på söndag...

Av Angelika - 4 november 2008 13:48

När Jollan hade fött i söndags så verkade hon ta bra hand om dom och satt tillsammans med dem så jag lät dom vara kvar i storburen. Men senare på eftermiddan så att hon för sig själv och ungarna verkade inte lika pigga så jag satte ner en galleröverdel i storburen där jag satte in henne och bebbarna. Där fick dom gå från söndag eftermiddag till i går (måndag) kväll alltså ett dygn och alla ungarna var nu pigga och allerta. Jollan hade låtit dom va hos henne hela tiden, och tog hand om dom bra, så jag provade att ta bort gallret igen och lät dom gå ihop med dom andra. Men i morse satt hon inte hos dom igen, ungarna satt ihopkurade under en bro och såg inte lika pigga ut längre, så det var bara att sätta tillbaka galleröverdelen och låta dom gå där. Hur länge jag låter henne och bebbarna går där beror helt och hållet på hur pass dom piggar på sig och hur det går...

Så här ser det då ut när galleröverdelen är inne i storburen, detta för att Jollan ändå ska vara hos sina andra burkompisar.

Av Angelika - 2 november 2008 14:29

Idag har jag fått hem min otter lakeland hane Zack von Mangor. Stort tack till Diana & Carro för er hjälp!

Tyvärr var han full med static och är nu behandlad och sitter kvar i transporten tills jag vågar sätta honom med mina andra. Han skulle annars fått flytta in hos U-hanarna som är 5 veckor i morgon.

Har annars flyttat om lite bland marsvinen, Java som jag nu tror är dräktig har fått flytta till flockburen och Yamba fick då flytta in till Nougat och hoppas på att hon oxå blir dräktig.

Sombra och hennes två döttrar fick flytta från sönerna och in i flockburen oxå, så det blev allt lite liv i luckan efter den omflyttningen, men dom lugnar sig ganska snabbt!

Av Angelika - 2 november 2008 07:47

I morse hade Jollan fått sina ungar.

Det har inte riktigt blivit det resultat jag hoppats på efter Napoleon... Eftersom han bär på grått hade jag ju önskat att det skulle kommam åtminstone en liten grå, men änsålänge på två kullar och 8 ungar så har det bara blivit svarta, och mest lakelands.


Iallafall så var det återigen 4 ungar, (verkar som att Napoleon bara ger 4 ungar, hihi) varav en var dödfödd. Men en liten petflicka svart med lite golden fläckar, en svart/golden lakeland tös och en lakelandhane i black tan. Alla kommer att bli till salu, och bilder kommer nog ganska snart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards