Alla inlägg den 3 december 2008

Av Angelika - 3 december 2008 21:19

Efter att allt för många gånger gått och väntat och tittat in till marsvinen åtskilliga gånger varje gång en hona varit beräknad att föda och man ändå fått vänta ett par veckor så tänkte jag att det är nog ingen risk att Java föder än, då det bara är 4 dagar från tidigast beräknat.


Men idag hade hon minsann passat på att föda, jag var där inne i morse men då var där inga, men nu ikväll fanns dom där!

Och en mycket bra kull! Detta har bara hänt en gång tidigare, för till min stora förvåning så vart det bara honor!!!

Tre self chocolate och en chocolate fox. Den minsta self honan väger bara 51 gram, men verkar mycket pigg och allert, de andra ligger på 73, 84 & 88 gram. Får se vad som hänt med vikten till imorgon!

Antingen kommer jag att behålla en av self honorna eller fox honan, vilket vill jag låta vara ännu, det är ju egentligen inte foxar jag ska hålla på med, men vi får se hur hennes teckning och underfärg utvecklas! Men trodde inte att man kunde få fox efter en vad jag vet renavlad self hona även om hanen är tan.


Bilder kommer kanske imorgon, får se vad som hinns med, ska ju jobba på eftermiddan/kvällen oxå...


Dessvärre hittade vi den lille tan hanen ur förra kullen "X-it" död oxå ikväll, men jag var nästan förberedd på det eftersom han hela tiden haft det speciella utseendet, lite rufsig, och inte ökar nämnvärt i vikt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards