Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Angelika - 4 juli 2009 08:40

Kan börja med en trist nyhet då... Gucci som för en vecka sen kasade två ungar, kastade igår ytterligare två, och verkar inte helt ok, lever fortfarande men jag vågar inte sia nåt om hurdet går med henne, men ja vi får väl se...


Annars har vi lite babylycka här iallafall, för samtidigt igår fick Twiggy sina ungar, tyvärr var två döda, men en liten rackare lever och både han och mamma mår bra. Det blev alltså en liten hane crested chocolate tan!


Dessutom fick Channel sina ungar! Två st "små" svarta troll blev det, en self black hane och en crested black hona. Jag har bestämt mig för att hålla honan på standby i väntan på Janes kull och eventuellt även på Elizas kommande... Hon sattes in till Snowshoes som jag kommer att ha kvar till Hässleholmsutställningen, så vi får se om hon hinner bli parad av honom nu!


Bilder på de tre ungarna samt alla nya små grisar som anlänt och kommer att anlända efter helgen kommer så småningom, har bara så mycket att göra just nu...

De som jag nyss fått hem och väntar hem i helgen och till Hässleholm tänkte jag nu göra en lten sammanfattning över:

1 self grey hona från Tyskland

2 self chocolate honor från Danmark

1 nonself black tan hona från Imargos (greybärare)

1 self choclate hona från Finland

1 self chocolate hane från Natalia med helt engelsk stam

1 self grey hona från Jeronas

1 self grey hona från England

1 self grey hane från England


Oj, vad många det blev när man listade upp dom så.... Men spännande med en sån blandning!   =D    =D    =D



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards