Alla inlägg under november 2007

Av Angelika - 9 november 2007 10:16

Har jobbat eftermiddag onsdag och torsdag och ska iväg och jobba eftermiddag idag med, idag är det bara till 18 ikväll, efterjobb sk ajag handla lite och sen hem och bada 4 marsvin, för det blir faktiskt utställning för min del i morgon!  Ska lämna mina två pojkar hos mormor och morfar på  morgonen ch sen möta upp Annelie vid Mellby och åker med henne dit. Efter utställningen stannar jag hos mormor och morfar ett tag och firar morfars födelsedag, sen ville nog Anton sova över där så jag får nog bara med den lille pojken hem.


Marinka är riktigt tjock nu, ska bli så spännade att se vad det blir, har ju inte haft marsvinsungar här sen i juli!

Av Angelika - 7 november 2007 22:39

  • Vad är jämlikhet för dig? Det är att man inte diskrimineras för att man är av "fel" kön. Inte tvunget att det ska vara 50/50 i allt, utan att man behandlas lika, och tex får lika lön för lika arbete och utblidningsnivå mm. Ingen ska få förmåner för att man är av ett visst kön etc.
  • Kallar du dig för feminist? Motivera gärna! Nej, eller kanske ja... Om man med feminist menar att man kräver jämställdhet och jämlikhet så visst, då är jag feminist, men jag tycker att det verkar finnas så många olika betydelser på ordet feminist så jag kan inte svara mer exakt på den frågan...
  • Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer? Nej det tycker jag inte, den som är mest lämpad  oavsett kön, tycker inte att man kan säga 50/50 det skulle väl lika gärna kunna vara fler kvinnor än män som tvärtom.
  • Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej? Inte vad jag vet...
  • Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten? Nej, det ska vara helt upp till varje familj att kunna välja vem som ska vara hemma och när, tycker inte att man kan tvinga föräldrar att dela lika.

Av Angelika - 4 november 2007 19:45

Har städat hos marsvinen idag, och vägde endel förhoppningsvis dräktiga honor. Marunka är ju iallafall 100% dräktig och fick flytta från hanen till en stor flockbur. Joline är fortfarande tveksamt dräktig... vågar inte gissa på om hon är dräktig eller inte. Firun som gått med hane 5 veckor är med största sannolikhet dräktig men får gå kvar ett par veckor tills jag är 100% säker.


Annars har det varit kalas här i eftermiddag, imorgon blir man ju ytterligare ett år äldre så vi hade lite gäster här idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards