Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Angelika - 6 oktober 2008 13:19

Den första nyheten.

Idag är den nyaste skinnykulen 1 vecka gamla! Dom har de sista två dagarna börjat öka bra i vikt, de första 3 dagarna stod dom nästan still viktmässigt. Jag ger dom som vill (dvs bara de 2 skinnypojkarna) lite extra tillskott 3 ggr om dagen, har även provat att ge flickorna men dom bara slickar i sig lite, men det gör inte så mycket då dom går upp i vikt lika bra som pojkarna.

När jag vägde dom i morse hade dom gått upp 4-8 gram var över natten, och sen i morses ytterligare 2-3 gram. Dom äter dessutom bra själv alla, både Royal Rabbit, hö, kligröt och diverse grönsaker, så snart kan jag nog sätta tillbaka den "lilla" familjen i storburen.

Nu börjar dom även att bli bra i ögonen igen allihopa, 3 av dom hade ju lite beläggningar på ögonen innan, som nu är på väg att försvinna och bli bra, jag sätter en liten droppe fucithalmic i ögonen på dom som behöver morgon och kväll, och så snart det är helt borta kommer jag att ta lite nya bilder på dom så ni får se hur dom växt, det ser ju inte så trevligt ut just nu... Man kan ju även se att det inte är så bra på dom bilder jag tog när dom var 1 dygn gamla, Unigunda (den svarta honan ) och Unikum (tan hanen) är ju de som har värst i båda ögonen. Den svarta hanen har ytterst lite i ena ögat och de andra två ingenting.

Den svarta hanen är såld till avel (kanske ev utställning), tan honan kommer jag somni kanske redan förstått att behålla! De andra är till salu!


Så till en annan skinny nyhet!
Jag lånade ju ut Filuren till dom som köpte Narnias Miranda och hin har nu fått en kull på 2 skinnyhonor och 3 bärare (en hona & två hanar). Jag kommer att köpa den ena honan en i princip kolsvart mkt underbehårad hona! Den andra honan ser helt korrekt behårad ut på bilderna och är till salu, ser ut att vara svart/golden (randig) hihi, mkt söt! Kommer att få bättre bilder på alla och hälper henne att sälja dom.


Den sista nyheten då...

Jo, när jag nu bestämt mig för att behålla La Sombra och fått en tan hona att spara och hittat en mkt naken svart hona, så tycker jag nog att det kan räcka med tre honor... Har nu alltså valt att sätta min lilla choklad hona Sabikoza till salu, hon fick ju ett cert i lördags, har helt korrekt behåring, tyvärr ett litet veck och just nu inte så stor. Men är lovande! Hon är anmäld till Borås oxå men kan levereras där om det är någon som vill köpa henne, gärna till dig som vill avla & ställa ut.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards