Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Angelika - 12 oktober 2008 19:22

Nu finns bilder på de nyfödda ungarna på min hemsida under födda kullar!

Av Angelika - 12 oktober 2008 16:04

Ja, jag kunde inte se nåt tecken på att Irwa skulle föda sist jag var där inne och tog bilden på Tolstoy för två timmar sen. Men nu när jag kom hem och hade hämtat Anton som varit och lekt hos en kompis kikade jag in där och då hade hon precis fött.

Det blev 4 st, två som var döda och större än dom som lever(inte ens uppackade ur hinnorna, och jag fick inte liv i dom...) De två som lever är en nonself black tan hona och en lakeland hane som är svart med golden bläs. Små blöta sötnosar som jag kanske tar nån bild på senare idag.


Därmed är även omröstningen borttagen!

Där hade 12 personer hunnit rösta:

5 st röstade på 4 ungar

6 st röstade på 5 ungar

1 st röstade på 6 ungar.

Av Angelika - 12 oktober 2008 15:03

Nej, Irwa har fortfarande inte fått sina bebbar, tyvärr vet jag ju inte när hon blivit parad, men hon har varit jättestor så länge nu att jag tycker det borde vara dax snart!


Tolstoy kommer att börja sin utställningskarriär på utställningen i Hässleholm den 22 november då han är 2 månader och 11 dagar, sen får vi se hur länge han får hänga med på utställningar. Om jag sen får för familjen Gutke vill jag väldans gärna ställa Tolstoy och hans pappa Grannox i grupp till våren. Tolstoy är ju sin pappa upp i dan!

Av Angelika - 12 oktober 2008 14:03

Idag fick Tolstoy flytta från mamma, han är ju 1 månad gammal nu och har växt nåt otroligt! Stor och fin, med nästintill perfekt teckning, tyvärr lite öppet centrum i cresten.


Annars är Juneau nertrimmad inför Borås! Inte illa för att vara jag, att lyckas va ute i så god tid... Bara lite fintrimmning kvar på henne, samt att trimma fram hennes öronfläckar, ja och så badet så klart!


Idag fick faktiskt Ruzona komma ut på en skrittrunda, en kompis som var här och ska försöka hjälpa mig att hinna med att rida henne, så jag hängde bara med och fick mig en promenad på ca 1 timme! Ruzona var otroligt lugn för att inte ha gått på länge. Så nu ska även jag försöka ta mig i kragen och

hinna med att hålla igång henne lite, men med Malins hjälp ska hon nog få komma ut lite oftare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards