Alla inlägg under mars 2008

Av Angelika - 28 mars 2008 21:54

Tänkte börja med att berätta att jag skickat in anmälan till Kristianstad 19/4. Dessa djur kommer jag att ha med och ställa ut:

Narnias La Sombra, skinny junior.

Narnias Irwa, self grey junior.

Narnias Kardinal, crested chocolate fox junior.

Baby Angels Päronskrutt, crested grey senior.

Napoleon von Resendorf, lakeland.

Annars inget nytt hos marsvinen.


På måndag ska vi titta på hund, en "liten" landseer tik! Det ska bli kul, får berätta mer om det på måndag kväll.


Innan jag slutar skriva för idag måste jag bara få dela med mig av en så söt bild som jag tog på ett par kalvar efter att dom fått mjölk. En riktigt kalvpuss!

Av Angelika - 26 mars 2008 14:55

Ja, jag kan konstatera att tre av honorna som gått med hane nu är dräktiga!


Juneau min choklad tan hona som gått med skinnyhanen Dionysos väntar lakeland ungar kanske i choklad och tan i mitten av april.


Sen är mina två self grey honor Sch Joline och Hesperia Comma dräktiga med Milagro och dom kommer att föda greybebbar i slutet av april!

Av Angelika - 24 mars 2008 09:36

Den här bloggen verkar handla mest om vinter och snö nu för tiden. Men så händer det ju inte så mycket i marsvinsrummet just nu, väntar på att Juneau ska föda lite lakelands runt 15 april bara ...

Visade en bild på barnens klätterstock i vinterskrud för 4 dagar sen, kan ju säga att nu har det kommit betydligt mera snö, började snöa igen i går kvälloch håller på lite grann fortfarande... Så här ser stocken ut idag!


Av Angelika - 23 mars 2008 21:21

Jaha, då snöar det riktigt stort igen... Det var helt otroligt vilken vinter det har blivit nu.


Jag har bokat mig en ny skinnyhona, en svart/golden, som är syster till Dionysos jag hade innan. Kommer att få hem henne 10-11 april ungefär, ska bli så spännande! Hon kommer att sättas med Napoleon troligtvis i slutet av april, och förhoppningsvis få ett litet gäng skinny/lakelandbebbar i tan nån gång runt månadsskiftet juni/juli!

Av Angelika - 22 mars 2008 11:58

Vill passa på att önska alla som läser min blogg en Glad Påsk!

Av Angelika - 21 mars 2008 11:35

Snön vräker ner och Anton var ute och gjorde en snögubbe (lite hjälp av pappa fick han). Här visar han stolt upp sig vid sidan om sin gubbe av snö.

Av Angelika - 20 mars 2008 18:38

Fick norskt besök idag, Linda m familj från Skjaervikens uppfödning i Norge som köpte Milagro (min grå tyska import hane), tog även med sig en av de grå unghanarna som en annan tjej i Norge köpt. Dessutom fick Helena köra hit med två djur som i hastigt och lustigt oxå såldes till Norge.

Trevligt! Hoppas nu att norrmännen blir nöjda med våra svenska djur!

Av Angelika - 20 mars 2008 09:32

Det är minusgrader och snö ute idag, riktigt fint!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards