Alla inlägg under mars 2008

Av Angelika - 6 mars 2008 11:16

Ja, jag kunde inte låta bli att iallafall fotografera denna lilla dam. Mycket därför att jag är osäker på exakt vad hon är. Är hon en mycket svag tan eller är hon otter? Jag hoppas och tror på otter faktiskt.

Så svårt att se annars tycker jag. Ovasett vilket hon är så kommer hon att stanna här, så otroligt söt ju!

Bilder på resten av kullen kommer så småningom (när kan man aldrig vet när det gäller mig...)

Av Angelika - 6 mars 2008 10:44

Jodå, Naomis småttingar lever fortfarande och verkar vara pigga, och jag kunde titta igenom dem lite mer nu, detta är vad som föddes!

En chocolate tan hane på 85 gram

En chocolate tan hane på 65 gram.

En self chocolate hona på 65 gram.

En chocolate tan hona på 65 gram.

En chocolate otter hona på 80 gram (ja, jag tror att det är otter, tycker hon är för ljus för att vara tan...).

Tror att jag kommer att behålla den honan som kanske är otter, mkt söt typ och lagom tecknad.

Bilder på underverken kommer nog inte förrän i helgen.

Blev så glad att alla levde i morse, och att dom verkar pigga och alerta!

Av Angelika - 5 mars 2008 21:44

När jag gav marsvinen sin kvällsmat bestående av vitkål, morötter och röd paprika, så åt Naomi och jag såg tre av ungarna som nosade på grönsakerna och verkade pigga. Ville inte röra för mycket bland dom nu utan låter dom vara ifred till imorgon bitti så får vi se hur det har gått över natten.

Ska fixa spenat och lite proviva imorgon så jag kan ge ungarna och även Naomi extra näring i form av kligröt och såklart spenaten.


Hoppas, hoppas att det går bra nu. Har ju haft tre chokladkullar på raken innan som det inte gått bra med...

Av Angelika - 5 mars 2008 20:07

Idag har Naomi fått sin kull på inte mindre än 5 ungar, tyvärr verkar hon inte vilja ta hand om dom, så vi får väl se hur det går...


Det går inte alls bra med mina chokladkullar nu längre. Det började ju med att Sweet fick 7 st dödfödda ungar, sen va det Firun som tyvärr dog för mig efter sin förlossning, sen hade vi Falabella vars ungar dog en efter en och så nu Naomi som jag tyvärr inte tror klarar ut detta heller... Just nu känns det inte kul att avla choklader längre, får väl se hur det går med Granada och Juneau som går med hane nu ocg väntas få sina kullar i slutet av april, annars blir det nog inte så mycket mer chokladavlande här.


Grey och skinny/lakeland kullarna har jag ju inte haft sån otur med, än iallafall...

Av Angelika - 3 mars 2008 20:47

När jag skulle köra hem från jobbet idag, snöade det som bara den på en sträcka, jag såg knappt vägen utan fick köra i 50 km i timmen på motorvägen och då var det med nöd och näppe att jag kunde urskilja vägen. Jag lovar att varenda muskel i hela kroppen var på spänn då. Usch, jag blir nästan kallsvettig av sånt, det är så himla obehagligt att köra i sånt väder.



Av Angelika - 1 mars 2008 09:48

  • Har du några djur, ras och vad heter de? Jag har tre hästar: ett halvblod som heter Ruzona, en fjording som heter Feldon och en shettis som heter Lillan. Vi har en utekatt som heter Nellie. Plus alla marsvinen men info om dom får ni kolla upp på min hemsida.
  • Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?  Saknar såklart en hund i  huset så en ny hund vill vi ju ha, blir nog fram emot sommaren om vi hittar nån. Vet dock inte riktigt vilken ras, men har kollat lite på Eurasier och Leonberger, vi får väl se vad det blir...
  • Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?  Kräldjur! Tycker bara inte om sånna djur.
  • Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?  En fågel tror jag, tänk att få känna hur det känns att vara riktigt fri och kunna flyga!
  • Finns det något djur du är rädd för, vilket?  Spindlar och fästingar.
  • Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
              1
    2
    3
    4
    5 6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14 15
    16
    17 18 19 20 21 22 23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards