Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Angelika - 7 juni 2008 16:06

Nu har jag fått taget bilder på ungarna i kullen.

Skinnyhonan har jag ingen aning om vad hon har för färg förutom golden, jättesvårt att se... Har någon förslag på vad det kan va så hör av er, ska försöka få H att kika på henne (hon kan ju sånt här!).


Här kommer iallafall bilderna.

Först skinnyhonan Sabikoza (tyvärr ett veck):


Sen har vi skinnyhanen Sarastro (kraftigt överbehårad):


Lakelandhonan Sabola (tyvärr ett veck):


Och sist lakeland honan Sangrita:


Efter moget övervägande har jag kommit fram till att alla kommer att  bli till salu, jag hade ju så hoppats på nan tan efter Napoleon att behålla, men det fick jag ju inte.




Av Angelika - 7 juni 2008 11:47

Nu är väntetiden äntligen över!

Skinnyhonan Vectra har fått sina bebbar idag, 4 st ungar fick hon plats med i sin mage. Det blev två lakelandhonor, en d.e golden och en tort & white, en skinnyhona som jag tror är golden/white, och en kraftigt överbehårad skinnyhane (han är bara naken på magen...) som är helt svart förutom en vit och en golden tass.  Bilder ska jag försöka ta på dom när Theo (som för tillfället är en riktig buse) har somnat, han brukar sova middag ca 1-2 timmar nån gång mellan 11 och 15.

Om jag behåller nån av ungarna efter Vectra så blir det tort & white lakeland honan med ett veck, de andra kommer att bli till salu.


Nu kan jag ju då konstatera att jag inte fått en enda tan efter Napoleon på två kullar (sex ungar)... Lite trist faktiskt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards