Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Angelika - 18 juni 2008 23:12

Fick meddelande från min svägerska idag, hon hade varit ute och ridit Feldon i ca en halvtimme och även galopperat lite! Han är ju nu bara riden i drygt 2 veckor, men det går så himla bra! Verkligen jättekul.


Sen var det då fotbollsmatchen... verkligen ingen höjdare, inte direkt imponerad på dom svenska spelarna...


Var nyss ute med Ella för kvällstoaletten, då hör jag ett fasligt väsen på andra sidan sommarhagen, det tar en liten stund innan jag kan höra vad det är som väsnas. Det är minsann ett vildsvin som skriker, till slut hör jag att det prasslar och rör sig bortåt, forfarande skrikande eller grymtande. Lite läskigt var det faktiskt, den kan inte ha varit mer än 100 meter bort... *ryser*


Nä, nu är det dags för sängen, börjar allt bli lite pömsig nu. *gäsp*

Godnatt!



Av Angelika - 18 juni 2008 09:49

Åsa - Klackebos gav mig en utmaning som jag ger mig på nu...


Regler:

-Beskriv först reglerna -Svara på alla frågor -Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din -Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.

  • Köra till Hööks och handla (rea nu ju)
  • Plocka kirskål till marsvinen
  • Kolla till hästarna på betet
  • Laga middag (om jag bara kan komma på vad...)
  • Kika på fotbollen ikväll.


Vad gjorde du för 10 år sen?

1998 var året då jag och min sambo träffades. Jag jobbade då på en kogård utanför Tyringe och mjölkade ca 50 uppbundna kor morgon och kväll.


Ställen du bott på.

Först hemma hos mamma i ett radhus i Perstorp. Flyttade hemifrån 1997 till en etta på samma ort, och året efter till en tvåa. 1999-2000 bodde jag på Kvistofta ridskola där jag jobbade som stall och instruktörselev. efter det flyttade jag hem till min pojkvän (och blev sambo) i ett gammalt hus på landet 8 km utanför Perstorp. Sen blev det ett litet hus inne i Perstorp som vi hyrde ca 10 månader innan vi hittade vårt nuvarande hus som vi nu bott i sen 2002.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär.

  • Det absolut första vi skulle göra är att köpa en gård!
  • Sen ny bil och hästtransport.
  • Betala av alla lån/skulder.
  • Unna mig/oss alla småsaker som man skulle vilja.
  • Sen hoppas jag att jag skulle tänka på andra behövande!

Personer du vill veta mer om:

Dem som jag utmanar. Helena (Imargos), Anna (Starlights), Ullis (Vänerlands), Ulle (Jum Jums), Artemis, Jenny (Spartas).


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards