Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Angelika - 13 juni 2008 17:56

Den lilla skinnyhonan som föddes i lördags (blir ju 6 dagar idag) vägde 65 gram när hon föddes, hon låg kvar på födelsevikten länge, inte förrän idag som hon börjat öka i vikt och i morse hade hon kommit upp i 70 gram. Hon är pigg och glad och kutar efter mamma hela tiden!


Idag är det badningsdax för alla utställningsdjuren, har badat 4 st än så länge, hälften kvar, men tog en liten paus nu.

Kommer tyvärr inte att ha med min gråa champion Joline, då hon har en liten fläck på ryggen (ca 0,5x0,5 cm) där pälsen fortfarande är på utväxt, så det känns inte lönt att visa henne då. Sombra får däremot följa med trots att jag innan i princip hade bestämt mig för att låta henne stanna hemma...


Då kanske man ska sätta fart med att bada resten då, så man får en lugn kväll. Det har nog aldrig hänt att jag kunnat sitta och koppla av vid teven med resten av familjen dan innan en utställning. Badandet brukar alltid ske då och varför jag nästan aldrig börjar tidigare vet jag inte... Men jätteskönt att få gjort det i tid för en gångs skull nu!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards