Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Angelika - 13 juli 2008 12:52

Jag gillar inte det.

Jag har just nu för många skinny/lakeland tycker jag själv... Min tanke va att bara ha någon enstaka, min "passion" ligger ju hos chokladerna i tan & otter, men just nu har jag nästan fler skinny än choklader, hm...

Så iallafall har jag nu blivit mer och mer förtjust i min lilla choklad skinny hona som ju är till salu, vill nog behålla henne, men jag ska ju inte ha så många!!!


Så nu till mitt stora dilemma, vilken av mina äldre skinny/lakelands ska jag sälja av då???

Napoleon är ju min ost-stjärna, inte kan jag sälja honom, inte än iallafall.

Obelix... ja han har ju tom bättre underfärg än några av mina chokladhanar haft, han skulle ju eventuellt kunna användas i  min choklad avel...

Sen Filur, han har ju blivit jättefin, och en snygg skinnyhane vill jag ju ha.

Ska jag verkligen ha 3 hanar??? Just nu har jag ju inte en enda choklad hane =). Vet inte vad jag ska ha för choklad hane heller...


Honorna då.

Jo, jag har ju bestämmt att Så Svart ska säljas, men mer då???

Vectra har mycket fin behåring, synd att sälja henne...

Min lilla La Sombra (heltsvart, tyvärr lite överbehårad) tror att jag tar en kull med Napoleon och sen blir hon nog till salu.

Sabikoza, ja hon får väl stanna.... tills vidare iallafall.

Så har jag ju Obenette, lakeland honan. Ja, jag vet inte, till salu efter en kull kanske...


Det är ju bara det att om jag säger till salu efter en kull, så blir det ju oftast nåt man behåller, och då har man ju ändå inte mindre antal djur.

Det vet e tusan hur detta ska gå till... *pust & suck*

Av Angelika - 13 juli 2008 09:21

Oj va längesen det va jag skrev nåt här... tiden bara flyger iväg. HInner knappt mer än att jobba och hålla nåt så när ordning i huset, handla och fixa mat till alla levande varelser i hushållet.

I marsvinsstallet är det lugnt för tillfället, händer inget speciellt där, eller jo jag hoppas ju att det händer nåt eftersom jag har tre honor som går med hane...


I fredags var jag och lämnade mina två grey honor till Anna som tar med dem upp till SM för vidare leverans till Finland, sen tar hon med sig min lille cream hane Artur. Tack Anna!!!  Efter jag lämnat av marsvinen blev det en tur till Mariannes och köpte morötter.


Igår bokade jag en stuga som vi (jag, Helena, Anna, Annelee & Vickan) kan bo i när vi är på dubbeln i Lilla Edet. Hoppas nu att det blir bra där, det kan man ju aldrig veta i förväg...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards