Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Angelika - 20 juli 2008 20:31

Jag har idag ridit Feldon här hemma första gången, efter allt Cecilia sagt trodde jag att det skulle bli lätt som en plätt, men tji fick jag. Han var så otroligt envis och tjurig och på ett par ställen bara totalvägrade han att gå, steppade runt som bara den och backade och höll på, helt otroligt! Så en runda som normmalt skulle tagit max 30 minuter tog idag nästan en timme...

Ja, det kan ju va så att han testar mig lite, jag har ju bara ridit honom en gång och då red ju Cecilia med på en annan häst. Vi får väl helt enkelt se hur han är nästa gång, och hoppas på att han går bättre då, annars vet jag inte hur jag ska göra...

Här är iallafall en bild på oss innan vi gav oss iväg, han är riktigt fin!

Av Angelika - 20 juli 2008 08:17

Efter mycket funderande och tänkande, och ni har kanske läst om min beslutsångest tidigare denna månad... har jag iallafall fattat beslutet. Jag kommer att nästan helt lägga ner skinny/lakeland aveln för att kunna satsa mer på mina choklader. Jag kommer att behålla skinnyhonan Sabikoza och lakelandhanen Obelix, iallafall tills vidare...

Vectra kommer att flytta tillbaka till Helena och Filur flyttar så småningom till familjen Gutke.

La Sombra kommer att få en kull här med Napoleon och blir till salu efter det, blir väl i november nån gång.

Så om ni är intresserade av någon är det bara att säga till!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards