Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Angelika - 9 juni 2009 08:24

Ruzona hämtades hem från hingsten i torsdags, så trevligt att ha henne hemma igen! Så i lördags blev det en lång skrittrunda på närmare två timmar och i går blev det en lite kortare runda i skritt på knappt 1,5 timme. Det är bra träning med långa skrittrundor och nu nör hon inte gått nått nämnvärt på 3-4 veckor när hon varit hos hingst och så så får man ju ta det lite lugnt i början. Ska se om jag lyckas få lite tid till ett kortare pass i paddocken i morgon (idag ska jag mjölka så då hinner jag inte). Sen har vi (jag & grannen) bestämt att vi rider ut ihop både lördag och söndag, och då med lite travpass oxå.


Annars har jag fakstisk äntligen fått inhandlat mig en egen hästtransport =)

Var inom Boj i Klippan och kollade, dom brukar ha ganska mycket transporter hemma i olika prisklasser. Iallafall blev det ett begagnat Tranesläp från -97 som bara haft en ägare  innan, det är fräscht och i mkt fint skick, nästan helt nya däck, sparkplåtar, ser ut att vara ganska nytt golv oxå. Det blir ju besiktigat och iordninggjort och servat innan vi får hem det så sen är det bara att köra! Det kostar 20.000 kr.


Ja, sen ska man bara få koll på vad som ska till för att kunna börja träna för Torun, sen är tanken att köra in till ridhuset och rida för henne en gång i veckan =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards