Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Angelika - 28 juni 2009 12:11

Igår var det då dax för en"liten" dressyrkurs för mig och Ruzona.

Jag lyckdaes lasta henne själv både när vi skulle dit och hem, men av har hon ju så bråttom så där fick Marika va lite behjälplig...


Ruzona fann sig ganska snabbt tillrätta i en box i stallet på ridskolan och fick lite hö att tugga på medans vi hade teori. Teorin bestod av att kika på den första filmen i serien "Ta tyglarna" och sen gick vi igenom dressyrprogrammet LC:2.

Efter det var det dax att rida, Torun red först en liten stund och tyckte att hon var en trevlig häst och helt perfekt att lära sig på. Vi fick rida fram lite grann och sen red vi programmet 2 ggr var, det gick helt klart bättre andra gången, varken jag eller Ruzona har ju gjort sånt här på flera år nu så för att va lite ringrostiga är jag helt nöjd. Framför allt var det kul att det var så enkelt att ha med sig sin egen häst på nåt sånt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards