Alla inlägg den 7 september 2009

Av Angelika - 7 september 2009 08:06

Lite nytt har jag allt att berätta om.


Min engelska grå hona som fortfarande bor hos Jeronas fick sin kull för några dagar sen, en hane och två honor blev det. Jag kommer där givetvis att behålla den ena honan! De andra kan hända redan är reserverade, men det återstår att se.


Sen kommer jag att få hem en del nya djur från Nordiska.

Först är det ju den self chocolate hona i Finland som jag tingade redan tidigt i våras och som uppfödaren ställt ut lite där och nu har ett par cert, hon kommer även att visas på Nordiska och om hon får ett cert till där så blir hon Finsk champion... hade väl varit nåt :)

Från henne har jag även köpt en grey tan hona som har lite av mina gamla djur bakom sig.

Dessutom ska jag tillsammans med Helena ha en grey tan hane som ser jättefin ut!


Så har jag ju nu även fått tag i american crested chocolate. Jag kommer att få hem 3 st honor från Snoops i Finland som slutar med den varianten, ska bli så kul! :D


Alla dessa nya djur gör att jag valt att sälja några av mina andra djur.

Så på till salu sidan kan ni nu se en grey hona från Jeronas som tyvärr har fått en goldenfläck på rumpan, henne hade jag egentligen tänkt ta en kull på innan hon skulle säljas, men nu har jag fått tänka om... Hon går inte att ställa i ras klass, men funkar säkert kanon till den som vill avla grey tan!


Likaså en av self chocolate honorna från Sitanes i Danmark, de är ju halvsystrar med samma pappa, köpte båda eftersom jag hade "ont om" cholkadhonor tyckte jag, men nu får jag ju hem en hel del , så då behöver jag ju inte behålla två som är så lika. Denna choklad hona passar till både avel och utställning. Bilder finns på hemsidan!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards