Alla inlägg under februari 2008

Av Angelika - 4 februari 2008 17:15

Började med att köpa en ny spångrep till stallet, sen bar det av vidare till Mariannes farm och köpte två säckar morötter, sen till Hästbiten och köpte en säck Chuddleys mat till marsvinen. Åkte sedan hem till min svägerska och fick "låna" 4 balar spån (tyvärr hade dom inget där vi brukar köpa idag).

Så i min kombi fick jag in en hel del...


Nu ska det bara lastas av två rundbalar hösilage och sen är middan färdig att serveras, det blir kyckling, kokta morötter, ris och currysås!


Av Angelika - 3 februari 2008 21:15

Hur mår du idag?  Idag mår jag bra, inte sjuk eller så, men lite smådeppig pga att jag kanske måste lämna tillbaka hästen...
 
När var du sjuk senast?  Kommer faktiskt inte ihåg, har varit mer eller mindre förkyld nästan jämt hela hösten/vintern tycker jag.
 
Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?  Provat på... Jaja, men har inte varit med om nåt så allvarligt, men den gång jag blev mest "rädd" var efter koniseringen förra hösten, då det blödde riktigt rejält efter jag kommit hem från sjukhuset och långt in på natten...

När hade du senast en riktig må-toppen-period?  Vet jag inte om jag haft, det svänger även under dagarna...
 
Vad får dig att må bra?  När allt rullar på utan motgångar, och mina nära och kära har det bra!

Av Angelika - 3 februari 2008 15:40

Inget marsvinsprat denna gång!

Nu tänkte jag bara lägga in en fin bild på min blommande julros som pryder den annars så svarta rabatten.


Av Angelika - 3 februari 2008 09:13

Nu har de andra två ungarna i Falabellas kull oxå dött :( Blir så deppad.

Vet inte varför, jag såg att dom åt och dom verkade pigga, men men...

Nu dröjer det till i början av mars innan nästa kull kommer, får hoppas att det går bättre då!


Av Angelika - 2 februari 2008 18:03

Ville visa er hur det ser ut i mina storburar, eller ja burar och burar, det är egentligen sänglådor...


Sen tog jag en bild på de tre skinnysyskonen som satt så fint vidsidan om varann och åt hö. Hanen La Dalco till vänster, honan La Petite i mitten och till höger sitter honan La Sombra.  Med på bilden är oxå den svarta lakeland hanen Morisco, vid vattenflasken syns grey/golden lakeland honorna Miranda och Mirabella. Self grey honan Irmelina och skinnynas mamma Så Svart tittar oxå på.

Av Angelika - 1 februari 2008 14:48

Tänkte iallafall visa er Kardinals utveckling, hans mor dog ju och blev uppmatad av mig, vägde 65 gram då.


Idag är han 7 veckor och väger 280 gram, är fortfarande "fjunig" i pälsen eller hjur jag ska uttrycka mig, men han kommer nog att bli en trevlig hane (dock lite övertecknad)!

Av Angelika - 1 februari 2008 14:22

Det är ju helt totalt värdelöst att försöka fotografera marsvinsporträtt inomhus när det är sån total avsaknad av solljus, blir så himla frustrerad...

Försökte iallafall ta lite bilder idag, men dom ligger bara på min pixbox sida nu, får hoppas på lite sol i helgen som dom sagt så ska jag nog få till lite bättre bilder!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards