Alla inlägg under september 2008

Av Angelika - 12 september 2008 19:14

Imorgon är det dax för hundutställning på Sofiero.  Ella kommer att ställas i valpklass tillsammans med de flesta av sina kullsyskon, det är 12 st landseer anmälda! Har varit lite tveksam till att åka ett tag, mest därför att det känns som att vi knappt har tid egentligen, så mycket annat som man skulle vilja hinna med i helgen...
Men nu är hon iallafall iordning inför morgondagen, så får vi se vad vi mer hinner med innan helgen är slut!

Så här fin är våran Ella!

Av Angelika - 12 september 2008 14:09

Så nu kommer bilder på Juneaus två bebbar.

Hanen komer att stanna här tills vidare, honan blir till salu, men är troligtvis redan tingad!


Crested black tan hanen Narnias Tolstoy


Crested chocolate honan Narnias Twiggy

Av Angelika - 11 september 2008 22:22

Ikväll när jag gav marsvinen sin kvällsmat passade Juneau på att föda!

Det blev en dödfödd och två levande stor fina ungar, en crested chocolate hona och en crested black tan hane. De är nu fortfarande blöta  så bilder och mer info kommer först imorgon. Men hanen var otroligt söt i typen, precis som sin pappa när han var nyfödd, kanske kanske behåller honom och låter honan bli till salu... Det beslutet får dröja ett litet tag, men jag hade ju tänkt behålla en hane efter honom... Får fundera mer på det imorgon när dom torkat och jag lättare kan se hur dom ser ut.

Av Angelika - 10 september 2008 11:16

Fy vad jag tycker att det är jobbigt att gå och vänta på att mina tre högdräktiga honor ska få sina småttingar.

Springer ju ut och in i marsvinsrummet minst en gång i timmen för att se om det är nåt på gång.  

Av Angelika - 9 september 2008 21:31

Ja, då var beslutet taget... får hem en ny black tan hane oxå i Borås, en herre som passar "lilla" Ottilia.

Malaxis Van Tan

Fotot är lånat av Jens, uppfödaren.


Av Angelika - 9 september 2008 17:36

Under ett par dagar har jag gått och funderat på större flockburar till marsvinen. Det har nu blivit bestämt att vi ska bygga två flockburar längs den korta väggen i marsvinsrummet och den nedre kommer att kunna delas på mitten.


Den nedre kommer att vara 2,50 x 1 m och alltså gå att dela av på mitten till två burar på 1,25 x 1 m. Den övre kommer att bli ngt mindre  för att släppa in mer ljus till buren under samt för att lättare komma åt vid städning, den kommer att bli 2,50 x 0,8 m.


Enligt alla regler kommer jag att kunna ha 12 vuxna djur i den övre och 16 i den nedre (eller 8 i varje om jag delar den). Nu har jag ju inte så många att jag kommer upp i det antalet/bur, men det känns skönt att kunna erbjuda dom mer plats och dom kommer att kunna röra sig ännu mer.


 Så idag var jag alltså och inhadlade spånskivor (färdigsågade efter mina mått) samt reglar för burbygget, och det gick loss på 633 kr. Helt överkommligt, hade väl knappast fått en bur på 50x100 cm för dom pengarna...


Nu hoppas jag ju givetvis att detta burbyge ska bli klart så snart som möjligt, förhoppningsvis redan i helgen. Men vi får väl se, bilder kommer iallafall så fort det är färdigt!

Av Angelika - 6 september 2008 19:56

Får hem en ny hona i samband med Borås utställningen, då ja även kommer att ställa henne i ras.

Det är en teddy hona, ja okej kanske inte just den ras jag håller på med, men det är en otter! Visserligen börjar jag nu bli lite sugen på att skaffa en teddy tan hane nu oxå... ja vi får väl se vad som händer, kanske kommer med besked om det snarare än man tror...

Lilla Ottilia kommer iallafall att flytta hit i oktober och visst är hon söt!

Bilden är lånad av Monica (hennes uppfödare)

Av Angelika - 6 september 2008 11:58

Nu är det så längesen jag hade små marsvinsbebbar här, så nu börjar det bli svårt att vänta igen... När som helst från nu väntar jag tre kullar, Det är Irwa som gått med Napoleon och där väntas grey eller black i self och tan.

Sen är det Yambalaya och Juneau som gått med Grannox, så där väntas chocolate och black i self, crested och tan.

Väntar med spänning och kikar in ofta men ser bara tre tjocka tanter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards