Alla inlägg den 19 december 2007

Av Angelika - 19 december 2007 14:05

Har gått igenom mina avelsplaner mm inför våren (eftersom Theo fortfarande sover, har sovit i snart 3 timmar!) och kommit fram till att endel avelsdjur kommer att säljas till våren/början av sommaren. Så om ni är intresserade av ngt djur så hör av er. De jag med säkerhet vet kommer att säljas är följande tre hanar:

Narnias Elizar (chocolate tan)

Milagro of Happy Pig Band (self grey, imp tyskland)

Dionysos (skinny)


Annars vet jag inte ännu vilka honor... Eventuellt:

Jeronas Hesperia Comma (self grey)

Wonders Idaho (crested chocolate tan)

samt eventuellt nån mer, men det får vänta till efter de fått sin kommande kull. Men om ni är intresserade av någon speciell så får ni gärna höra av er!

Kan ju hända att just den ni är intresserad av blir till salu...


Detta är även för att få plats till de två nya hanarna som kommer hit i januari/februari, måste ju ha lite nytt blod... Jag kommer att få hem en chocolate tan hane från Dixies i Finland i Februari, eller ja han kommer till Sverige redan till Sollentuna, men eftersom inte jag ska dit så kommer Monica (Buttercups) att ta honom och så får jag hem honom till Landskronautställningen i februari. Tack, det är guld värt att du vill göra detta åt mig!!!!

Sen kommer en ny crested grey hane från BabyAngels hit i januari.


Detta kommer att uppdateras på  min hemsida så småningom, det är bara det att jag har hemsidan på en annan dator som har större utrymme än denna bärbara jag normalt använder.

Av Angelika - 19 december 2007 12:51

I morse när jag skulle in och ge de minsta marsvinsungarna mat låg den lille grey hanen Jagellon efter Joline död i buren, han klarade sig alltså i 6 dagar och dog trots stödmatning... Lite trist men kände det på mig eftersom han inte ökade nåt i vikt på hela tiden.

Nu får vi se hur det går med Firuns små foxar, tyvärr tror jag inte att honan kommer att klara sig, hon tappar snarare vikt istället för att öka. Hanen däremot har jag större förhoppning om då han verkar piggare och åtminstone håller vikten, de är 5 dagar idag så vi får väl se vad som händer med dom.


 Idag har det varit skolavslutning , Antons första och självklart var vi med!

Just nu är han och pappa iväg och shoppar juklappar och Theo sover, men när han vaknat och ätit lite ska vi köra och köpa hästfoder.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards