Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Angelika - 29 januari 2008 20:44

Ja, jag har ju förresten anmält lite djur till utställningen i Landskrona i februari, kommer att premiärutställa skinny!


Dessa ska med: 

Imargos Vectra, skinny.

Narnias Granada, self chocolate (blir hon champion tro??)

Jeronas Hesperia Comma, self grey.

Narnias Irwa, self grey (bara 2,5 månad gammal)

Sch Joline vom Eidertal, self grey.

Av Angelika - 29 januari 2008 17:17

Jag satte ju Falabella och hennes två ungar i två fack i transporten igår, tillsammans med massa grönsaker, hö och vattenflaska. Var inne sista gången vid 23.00 och kollade, då satt den ena iallafall och diade. 


I morse gick jag upp vid halv sex eftersom jag skulle jobba, var hos marsvinen och kollade läget, ungarna levde fortfarande och verkade pigga, så jag öppnade upp så de kunde vara i hela transporten (4 fack). När jag kom hem efter jobb levde dom fortfarande och det bevisar ju att hon tagit dom till sig och att dom får mat av henne, så nu känns det bra igen. Kommer att sätta tillbaka henne och ungarna i sin vanliga bur igen i morgon när det ändå är städdax.


Jaha, vad blev det då?

Jo, det är en self chocolate hona "Narnias Novaja" och en chocolate tan hane "Narnias Nougat" som överlevde, en self chocolate hane som dog. De vägde bara 70 gram efter födseln, så kanske att dom är födda lite för tidigt... Bilder kommer när jag fått hem min nya mobil, blir nog torsdag eller fredag!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards